:: Aktuality


 

 

1 7 13 17 19 Starší

Angličitna v MŠ - VÁŽKY, MOTÝLI

Datum konání: 3. 10. 2016 - 30. 6. 2017

Od října 2016 bude probíhat s vaším souhlasem ve třídě Motýli a Vážky 2x týdně hravá angličtina - více na informativní schůzce.
Angličtina je součástí ŠVP - rodiče hradí pouze učební materiály - 650,- Kč / celý školní rok.
U třídních učitelek budou materiály k vyzvednutí. DVD si děti ponechají doma, učebnice si budou nosit do MŠ nebo si je zde mohou podepsané nechávat.

Děti, které měly angličtinu v loňském školním roce, přejdou na další stupeň (učebnice i DVD a další pomůcky pro výuku jsou k dispozici a mají návaznost na doposud získané znalosti).
Metoda Wattsenglish, akreditovaná MŠMT, byla vyvinuta na základě nejnovějších lingvistických a psychologických poznatků, je maximálně efektivní a zábavná, děti jsou velmi brzy schopné porozumět a dokonce samy začít v angličtině komunikovat.

VÍCE ZDE

UČEBNICE



ŠKOLNÍ JÍDELNA - informace pro rodiče dětí ZŠ a pro další strávníky -ne pro MŠ

Datum konání: 1. 9. 2016 - 30. 6. 2017

Vstup na portál školní jídelny - MŠ Štěchovice, Hlavní 325:

 www.e-jidelnicek.cz

číslo školní jídelny: 11149

na portále se musíte přes svůj e-mail registrovat (zadat vlastní heslo) - po přihlášení vyplňte evidenční číslo jídelny (11149), přihlašovací jméno strávníka a zadejte jeho PIN.

PIN obdržíte u paní Jany Bartoňové v kanceláři MŠ Štěchovice, Hlavní 325, 252 07 Štěchovice

tel.: 242 413 770, 774 479 521

TELEFONNÍ ČÍSLO PRO KOMUNIKACI SE ŠKOLNÍ JÍDELNOU: 774 479 521 pro rodiče strávníků ze ZŠ, učitele a zaměstnance ZŠ a cizí strávníky



Než nastoupí dítě do MŠ

Datum konání: 1. 9. 2016

Nedá mnoho přemýšlení, aby člověk pochopil, že příchodem do mateřské školy prodělávají děti jednu z největších změn ve svém životě. Ze dne na den se ocitnou v neznámém prostředí, obklopeny houfem stejně starých kluků a holčiček, které jsou na tom právě tak. Přitom jejich "pracovní doba" je delší než jejich rodičů - vždyť ti musejí dojet do zaměstnání a zpět. Dítě mění domov za neznámé prostředí mateřské školy, pečující maminku a starostlivého tatínka za dvě střídající se paní učitelky, které nezná a o jejichž pozornost se navíc musí dělit s jinými dětmi. Doma se rodiče do velké míry přizpůsobovali jeho potřebám, teď se samo musí přizpůsobit režimu mateřské školy.

Chcete-li svému dítěti usnadnit vstup do mateřské školy, dodržujte denní režim a přizpůsobujte jej režimu v mateřské škole:.

Zaměřte se na hygienické a pracovní návyky:

  • dítě udržuje osobní čistotu, zvyká si použít toaletní papír a spláchnout WC
  • samostatně jí lžící (starší děti příborem)
  • pije z hrnku nebo skleničky
  • učí se umývat, čistit zuby, utřít si ruce a ústa
  • samo si svléká a obléká části oděvu (starší zapíná knoflíky)
  • používá kapesník
  • umí si nazout boty a bačkory (starší zavazuje tkaničky)
  • zvykáme děti poznat si věci a uložit je na své místo

Před nástupem musí být vyšetřeno dětským lékařem a řádně očkováno. Chráníme tak Vaše dítě i ostatní děti před nákazou: pokud navštěvovalo jesle nebo jiné předškolní zařízení, je očkování jistě v pořádku. Před prvním nástupem do mateřské školy musí dítě vyšetřit dětský lékař – potvrzení s razítkem lékaře je většinou již na přihlášce do mateřské školy, na evidenčním listu už být nemusí. Bez potvrzení o zdravotním stavu nemůžeme Vaše dítě přijmout!



Vybavenost do mateřské školy

Datum konání: 1. 9. 2016 - 23. 6. 2017

Vzhledem ke zkušenostem z minulých let upozorňujeme rodiče, že mateřská škola nenese zodpovědnost za znečištění oděvů, obuvi apod.

Vaše dítě bude v mateřské škole součástí mnoha tvořivých procesů, ve kterých budou používány barvy, lepidla, hlína, přírodní materiály jako bláto, oheň, voda, písek...

Přizpůsobte oblečení i obuv situaci, aby nedocházelo ke zbytečným stížnostem na znečištění apod. - Vaše děti si každý tento proces krásně užívají...

Předem velice děkujeme, váš kolektiv učitelek :-)



Kdy je vhodné vyhledat klinického logopeda (doporučení)

Datum konání: 18. 9. 2013

logopedie.jpg
Stav řeči a vhodnost zahájení logopedické péče je nutné posuzovat u každého dítěte individuálně. Proto berte toto doporučení pouze jako orientační.

Pokud si nejste jisti, zda vývoj řeči Vašeho dítěte probíhá správně, neváhejte kontaktovat klinického logopeda. Zároveň nyní probíhá depistáž v naší MŠ pod vedením paní učitelky Věry Karlovské. Ta předá rodičům závěry.

KDY JE VHODNÉ VYHLEDAT KLINICKÉHO LOGOPEDA?

1/ co nejdříve (bez ohledu na věk), pokud:

  • dítě koktá (zadrhává v řeči, opakuje slabiky, prodlužuje první slabiky...)
  • dítě delší dobu huhňá (je mu špatně rozumět, "mluví nosem" a nejedná se o akutní rýmu)
  • pokud si nejste jisti, zda dítě nemá zkrácenou podjazykovou uzdičku (obtížně vyplázne jazyk nebo jen omezeně, nedokáže jazyk zvednout nahoru směrem k hornímu patru)

2/ ve 3 letech, pokud:

  • je dítě opožděno ve vývoji řeči - nemluví vůbec nebo užívá jen několik slov - má velmi malou slovní zásobu, netvoří věty...

3/ ve 4 letech, pokud:

  • dítě mluví nesrozumitelně (zejména cizí člověk má potíže dítěti porozumět), dítě dělá gramatické chyby (např. špatně skloňuje, časuje, vynechává předložky, mluví jako cizinec...), má malou slovní zásobu, nezapamatuje si jednoduchou báseň

4/ ve 4 - 4,5 letech, pokud:

  • má dítě problémy s výslovností hlásek K,G, CH, Ť, Ď, Ň, C, S, Z, Č, Š, Ž

5/ v 5 letech, pokud:

  • vázne výslovnost hlásek L, R, Ř


ŠKOLNÍ ZRALOST

Školní zralost zahrnuje oblast tělesného, psychického a sociálního vývoje :

TĚLESNÝ VÝVOJ
dítě pro školu tělesně zralé musí projít první proměnou postavy, která se zpravidla pozná zkouškou takzvané Filipínské míry. Při této zkoušce se projeví, zda jsou končetiny jedince delší, než v předešlém období - ruka natažená přes vzpřímenou hlavu dosáhne na ušní lalůček na druhé straně

PSYCHICKÝ VÝVOJ
zralé dítě se dokáže soustředit deset minut, neodchází od rozdělané práce či v průběhu výkladu, dále umí rozeznat základní barvy, geometrické tvary, vytleskat slabiky, poznat pravou a levou stranu, správně uchopit tužku

SOCIÁLNÍ VÝVOJ
dítě musí dokázat odpoutat se na určitou dobu od rodičů, umět pozdravit a poděkovat a vykat dospělým, mělo by poznat své věci, které si po sobě i uklízí, mezi další dovednosti, potřebné k zařazení do školy, patří schopnost kompletně se obléct, včetně zavázání tkaniček a samoobsluhy na toaletě

Školní zralost.doc



1 7 13 17 19 Starší

27. 5. Valdemar

Zítra: Vilém

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
27
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
UZAVŘENÍ MŠ
28
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
UZAVŘENÍ MŠ
29
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
UZAVŘENÍ MŠ
30
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
1
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
2
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
3
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
4
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
5
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
6
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
7
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
8
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
9
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
10
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
11
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
Pokyny pro výdej obědů od 11.5.2020 pro žáky ZŠ
12
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
13
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
14
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
15
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
16
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
17
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
18
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
Rozhodnutí o obnovení provozu mateřské školy
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
19
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
20
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
21
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
22
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
VÝSLEDKY PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2020
23
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
24
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
25
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
26
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách
27
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách
28
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách
29
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách
30
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách
31
PLÁNOVANÉ AKCE 2019/2020
ANGLIČTINA V MŠ - VÁŽKY
VRÁCENÍ ZÁLOHY NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ
Informace pro strávníky - 9. třída
PRŮZKUM - docházka o hlavních prázdninách

Návštěvnost stránek

252461